INDOPEDIA
|
De Indische Encyclopedie
|
19660154 Bezoekers
1 Bezoeker online
Met deze te Amsterdam gevestigde naamloze vennootschap heeft het Indische gouvernement een subsidieovereenkomst.
Het toezicht op de naleving hiervan, alsmede de overheidszorg met betrekking tot het burgerlijk luchtverkeer is opgedragen aan het onder het departement van verkeer en waterstaat, ressorterende, te Bandoeng gevestigde afdeling „Luchtvaart”.
Gedurende het jaar 1931 waren van deze maatschappij in Indië de volgende luchtlijnen in bedrijf:
Einde 1931 bedroeg de wekelijks gevlogen afstand 17.896 km.
Van een geleidelijke uitbreiding welke in normale tijden niet achterwege had kunnen blijven, moest onder de huidige omstandigheden worden afgezien.
Zo moest de inrichting van de luchtroute Batavia-Benkoelen-Padang welke grotendeels reeds verkend en voorbereid was, en van een luchtverbinding Soerabaja-Makassar worden uitgesteld.
De wekelijkse verbinding Batavia-Palembang werd opgeheven omdat de beide overige verbindingen van deze plaats met Batavia voldoende bleken. Daarentegen werd de lijn Batavia-Singapore in Augustus 1931 doorgetrokken tot Medan.
De lijn Singapore-Medan echter moest wegens de teleurstellende resultaten begin 1932 worden stopgezet.
Het vervoer had plaats met 7 F VII- en 2 F-XII-vliegtuigen.
Deze vereniging vermeldt in haar maandblad „Luchtvaart” het nodige omtrent de ontwikkeling van het luchtverkeer in Indië en in het buitenland.
Er heeft nog niemand gereageerd.
Voor meer informatie over nieuws uit de kranten van Nederlands-Indië
La vie est un pélerinage